Популяризирането на каузите на НПО е свързано с доста трудности. Използването на социални мрежи е полезно и препоръчително, но често търсенето на ключови думи в Google, както и излизането на сайта ви на първо място е от решаващо значение. Ако сте НПО и имате ясни цели, можете да се възползвате от Google Ad Grants. Това е грант, предоставен от Google, с който можете да създадете рекламна кампания, с която да популяризирате дейността и каузите на вашето НПО. С Ad Grants разполагате с бюджет, в размер на $10,000 / месечно, като няма няма край на периода, през който може да се ползва. С него можете да направите рекламна кампания за търсене на ключови думи или изрази в Google. По този начин, в Google винаги ще излизате на първо място в резултатите от търсене. Ad Grants, има следните ограничения:

  • Дневен лимит от $329
  • Максимален Cost-per-click (CPC) – $2 (това представлява максималната стойност за един клик)
  • Предназначен е само са кампании за търсене (не за дисплейни и т.н.)
  • Не се допускат реклами, предлагащи финансови услуги.
  • Нямате право да слагате реклама от AdSense в сайта ви.

ИЗИСКВАНИЯ:

1. НПО в обществена полза – регистрирана в Регистъра на ЮЛНЦ към Министерство на правосъдието.

2. Организацията да няма дискриминационни практики – по пол, раса, вероизповедание.

3. Организацията вече да има действащ сайт, който да рекламира. Важно е да се знае, че е позволено рекламата да води само към един домейн. (Възможно е да се рекламират и няколко, например отделни инициативи на организацията, но е необходимо поиска писмено разрешение от екипа на Google).

4. Кампаниите трябва да бъдат направени така, че да бъдат релевантни с дейността на НПО.

ПРОЦЕДУРА:

1. Отидете на https://www.google.com/nonprofits/account/u/0/signup/bg

2. Ако не сте регистрирани в Techsoup – натиснете линка, който води до страницата за регистрация на организация в Techsoup. В България, дейността на Techsoup се ръководи от Фондация “Работилница за граждански инициативи”. Целта на тази регистрация е, да се установи статута на организация в обществена полза на вашето НПО.

3.По време на регистрацията ще се наложи да приложите сканирани:
– Съдебно решение за регистрация
– Актуално състояние на организацията
– Устав / учредителен акт / устройствен акт
– БУЛСТАТ

СЪВЕТ: Запазете TechSoup Validation Token, който ще ви е необходим за регистрацията.

4. Създаване на профил в Google Adwords. В тази стъпка трябва да регистрирате профил, с който да кандидатствате после. Вижте повече тук: https://support.google.com/grants/answer/1689506

ВАЖНО: Когато трябва да изберете валута, изберете щатски долари (USD), също така, когато по време на регистрацията ви бъде поискана кредитна карта, не въвеждайте нищо, изберете опцията за по-нататъшно въвеждане. Имайте предвид, че това е от изключителна важност, защото, ако не направите стъпките правилно, Google ще откаже Ad Grants!

5. Създайте рекламните кампании.Вижте повече тук: https://support.google.com/grants/answer/1689506?hl=bg&ref_topic=3500132

ВАЖНО: Запишете някъде вашият клиентски номер. Той е във формат: xxx-xxx-xxxx. Ще ви е необходим за регистрацията.

6. Трябва да се регистрирате в Google for Nonprofits: https://www.google.com/nonprofits/account/u/0/signup/bg Там трябва да въведете Techsoup validation token. Трябва да сте го получили след регистрацията в Techsoup.

7. Кандидатура за Ad Grants

В тази стъпка трябва да попълните формата за кандидатстване. Много важно е да дефинирате каузите, целите и какво точно смятате, че ще постигнете, ако Google одобри кандидатурата ви.

8. В рамките на 1-2 седмици ще получите отговор, дали сте одобрени.

СЪВЕТИ:

1. Ако сте реална организация в обществена полза и наистина работите за постигане на конкретни цели и каузи, няма за какво да се притеснявате. Google ще оцени това което правите. Ако сте от тези бизнес организации, които регистрират НПО, само за да спечелят гранта, ще ви разочаровам. Със сигурност Google ще се усети и ще ви премахне от програмата.

2. За регистрацията и процедурите по кандидатстване – не се доверявайте на “специалисти”, които Ви искат пари. Лесно е и ще се справите сами. Това е грант и все едно давате подкуп, който не води до нищо. Чувал съм за едни хора, които предлагат това като услуга. Смятам, че това е чисто печалбарство. Услугите им се ползват от хора, които реално не извършват общественополезна дейност, а имат бизнес и мислят, че могат да минат между капките. Може и да ги одобрят, но след няколко месеца, със сигурност ще бъдат премахнати от програмата.

3. Ако рекламната кампания не е голяма, можете да използвате инструмента на Ad Words за автоматично управление на кампаниите.

4. Рекламните кампании трябва да водят единствено към ваш домейн. В противен случай, Google ще ви премахне от Ad Grants.

5. Трябва да управлявате профила си активно – трябва да има поне една промяна на всеки 90 дни. Ако не управлявате профила си активно, то Google може да го закрие.

6. Рекламите трябва да бъдат адекватни и да отразяват правилно дейността на организацията ви, а ключовите думи трябва да бъдат правилно избрани.

7. В програмата не се разрешава комерсиалното рекламиране. Тук трябва да разочаровам тези, които мислят, че Google лесно могат да бъдат заблудени.

8. Рекламите не трябва да водят в страници в сайта ви, които водят към други страници. Да, възможно е в определени страници да имате линкове към други страници. Проблемът е, когато всяка страница води към точно определен сайт. Това се счита метод за измама на Google и веднага ще бъдете премахнати от програмата.

Автор: Стефан Христов

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *